تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند

شرکت در اداره ثبت شرکت ها و برند ، علائم تجاری ، طرح صنعتی و اختراعات در اداره مالکیت صنعتی صورت می گیرد .
تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند از جوانب متعددی از جمله پروسه و مراحل مربوطه ، علت ثبت و مزایای هرکدام مورد توجه قرار می گیرد .

در این مقاله سعی بر این است تا شما متقاضیان گرامی را بیشتر با این دو مفهوم ، تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند و مراحل مربوط به آن آشنا کنیم .

تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند تجاری

ثبت شرکت و علائم تجاری در گذشته بصورت ابتدایی و دستی صورت می گرفته است اما با روی کار آمدن سامانه ای برای ثبت شرکت ها و هم چنین برای اداره مالکیت صنعتی ، پروسه ثبت برای سهولت متقاضیان بصورت اینترنتی انجام می گیرد .
طی این مراحل ملزم به رعایت شرایط خاصی است که باید با دقت صورت بگیرد .

تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند

اداره مالکیت صنعتی ، اداره ثبت شرکت ها هر کدام مراحل ، نحوه عملکرد ، مزایا و مدارک مختص به خود را دارند که از یک دیگر کاملاً متفاوت است .
متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و یا مالکیت معنوی نسبت به ثبت شرکت یا علائم و … خود با در نظر گرفتن ضوابط و شرایط مربوطه اقدام نمایند .

مفهوم شرکت به چه معناست و برای چه اموری کابردی دارد ؟

با گسترش روابط میان افراد و کشور ها بسیاری برای توسعه فعالیت های خود ، فعالیت قانونی ، اخذ وام و تسهیلات و مزایای مربوطه و حضور در عرصه های بین المللی اقدام به ثبت شرکت کردند .
ثبت شرکت یا اشخاص حقوقی برای انجام فعالیت هایی اعم از تجاری ، اقتصادی و … برای کسب سود و تقسیم در میان اعضاء می باشد .

شرکت ها انواع مختلفی دارند و متقاضی باید اطلاعات کاملی از شرکت ها داشته باشد تا اقدام به ثبت شرکت مرتبط با موضوع فعالیت خود کند .
به طور کلی می توان شرکت ها را به دو دسته اصلی شرکت های تجاری و مدنی تقسیم نمود که در شرکت های تجاری شما مشغول به فعالیت های تجاری هستید اما شرکت های مدنی به قصد انجام امور غیر تجاری به ثبت می رسند .

علامت تجاری به چه معناست و چرا باید اقدام به ثبت برند کرد ؟

بدلیل گسترش بازار کسب و کار و تنوع کالا ها و خدمات ، بهترین اقدام برای متمایز کردن و به خاطر سپردن کالا ها و خدمات شما در ذهن مشتریان اقدام به ثبت برند می باشد .
ثبت برند اختیاری است و مزایای بسیاری دارد اما در مواردی که قانون مشخص کرده است شما ملزم به ثبت برند می باشید .

راهنمای ثبت برند تجاری

ثبت برند بنا بر ماده 30 قانون تجارت عبارتست از هر نشان و علامتی که این امکان را برای غیر فراهم آورد تا کالا ها و خدمات خود را متمایز سازد .
این نام تجاری به عنوانی اطلاق می شود که شخص حقیقی یا حقوقی را مشخص بنماید .
ثبت برند نیازمند در نظر گرفتن قوانین خاص و طی مراحلی است که شما را بیشتر با این تفاوت ها آشنا می کنیم .

تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند از نظر مزایا

با ثبت شرکت شما می توانید فعالیت های خود را گسترش دهید و از تخصص و مدارک سایرین بهره بگیرید .
از این طریق امکان توسعه شرکت و تبدیل آن به شرکتی سازمان یافته برای شما فراهم خواهد شد .
در واقع شما با ثبت شرکت به فعالیت های خود ارزش و اعتبار بخشیده اید .

با ثبت شرکت و اجتماع چندین نفر و با فروش سهام و شریک کردن آنها در سود شرکت می توانید به جذب سرمایه شرکت کمک کنید .
امکان حضور در عرصه های بین المللی و شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی نیز برای شما فراهم خواهد شد و همچنین با ثبت این شخصیت حقوقی یا همان شرکت در مقابل اشخاص حقیقی از اعتبار بیشتری برخوردار خواهید بود .

از دیگر مزیت ها در بررسی تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند آن است که تمامی اعضاء مسئول هستند نه یک نفر و البته در زیان ها و سود ها سهیم بوده و شرکاء و اعضاء از نظر قانونی نیز دارای حقوق نیز می باشند .
یکی دیگر از تفاوت ها در ثبت شرکت که اشخاص حقوقی امکان بهره گیری از تسهیلات و وام های دولتی دارند و این امر برای اشخاص حقیقی بسیار دشوار است .

ثبت برند نیز مزایای قابل توجهی دارد و من جمله این مزایا می توان به ایجاد تمایز در مقابل سایرین اشاره کرد .
ثبت برند باعث می شود تا شما به راحتی بتوانید کالا ها را به راحتی به مشتریان خود ارائه نمایید و این در حالی است که کیفیت و نوع محصول شما در خاطر مشتریان شما می ماند .

ثبت برند یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ با بازدهی بالا نیز به حساب می آید که در واقع می توان گفت کمک شایانی به بازاریابی و به شهرت رساندن محصول شما خواهد کرد .

اعطاء نمایندگی به اشخاص ثالث از دیگر ویژگی های مثبت ثبت برند است که کمک به بیشتر شناخته شدن شما می کند و باعث می شود دیگران پس از اخذ نمایندگی بتوانند از برند شما استفاده کنند و در عین حال به شما در پیشبرد اهداف اقتصادی تان کمک کنند .

تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند در طی مراحل

ثبت برند در سامانه مرکز مالکیت معنوی صورت می پذیرد که پیش از مراجعه به این سایت و انتخاب نوع درخواست و نوع شخصیت و طی مراحل باید تمامی مدارک مربوطه را تکمیل نمایید .
ثبت شرکت نیز در سامانه ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری انجام می شود و نیازمند رعایت قوانین مربوط به خود می باشد که پس از انتخاب نوع شخصیت حقوقی باید گام به گام مراحل را تکمیل نمایید .

ثبت ونک

لازم به ذکر است مراحل ثبت شرکت و برند هر یک از قوانینی مختص به خود تبعیت می کنند و اگر می خواهید اقدام به ثبت شرکت و یا برند نمایید باید اطلاعات کافی و دقیق از قوانین حقوقی مرتبط داشته باشید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =