راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

راهنمای ثبت شرکت مسئولیت محدود ، مقاله ایست در مورد هر آنچه باید از شرکت مسئولیت محدود بدانید.
در این پست سعی شده است روند ثبت این نوع شرکت ، به صورت مفصل توضیح داده شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های مسئولیت محدود مزایا و معایبی دارد و ما در این مقاله می خواهیم شما را بیشتر با مفهوم شرکت های با مسئولیت محدود ، مدارک مورد نیاز برای ثبت این نوع از شرکت ها ، مقررات مربوط به ثبت این نوع از شرکت در آخر به مالیات این نوع از شرکت ها آشنا کنیم .

ثبت شرکت برای رسمیت بخشیدن به فعالیت های تمامی افرادی که به امور تجارتی مشغول هستند ، لازم است .
حال با در نظر گرفتن شرایط و گستره فعالیتی ، تعداد اعضاء هیئت مدیره و سهامداران و … باید نوع شرکت را به درستی انتخاب نمایید .

بطور کلی شرکت مسئولیت محدود بنا بر ماده 94 قانون تجارت شرکتی است که بین دو یا چند نفر جهت انجام امور تجارتی تشکیل می شود و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه یا همان آورده خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند .

مزایای شرکت مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود یکی از رایج ترین نوع شرکت ها می باشد که به دلایل ویژگی های مثبتی که دارد بسیاری آن را ثبت می کنند .
مدیریت شرکت های مسئولیت محدود از سهولت بیشتری برخودار است و دیگر آن که هر فرد به میزان آورده یا سهم الشرکه خود مسئول است .

همچنین بسیاری از افرادی که قصد مشارکت با آشنایان ، اطرافیان و حتی خانواده را دارند ، اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود می کنند .
البته در این صورت باید توجه داشته باشید که نام افراد نباید در اسم شرکت بکار رفته باشد چراکه در این صورت نام عضوی که در اسم شرکت از آن استفاده شده است ، حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت .

معایب شرکت با مسئولیت محدود

گفتیم که تعهد سرمایه داران به اندازه سهم الشرکه شان است و به همین دلیل است که بسیاری برای رهایی از مسئولیت ها به ثبت این نوع از شرکت ها اقدام می کنند .

کاهش و افزایش سرمایه از طریق ورود یا خروج شرکاء بصورت آزادانه صورت نمی گیرد و به رضایت اکثریت عددی سهامداران نیاز می باشد .

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

پرداخت تمامی سهم الشرکه بصورت غیر واقعی می باشد و ورقه ای برای سهم الشرکه بصورت اوراق تجارتی قابل صدور نمی باشد .
و از دیگر معایبی که این نوع از شرکت دارد آن است که هیچ یک از شرکاء را نمی توان مجبور به افزایش سرمایه کرد که البته این مسئله از ماده 112 قانون تجارت تبعیت می کند .

تفاوت های شرکت با مسئولیت محدود با سهامی خاص

  • در شرکت مسئولیت محدود تعداد شرکاء باید حداقل دو نفر باشد در صورتی که در شرکت های سهامی خاص تعداد سهامداران باید سه نفر باشد و وجود 2 بازرس اصلی و علی البدل در آن الزامی می باشد .
  • مدت فعالیت اعضاء هیئت مدیره در شرکت مسئولیت محدود به صورت نا محدود می باشد و این در حالی است که در شرکت های سهامی خاص به مدت 2 سال می باشد .
  • در شرکت مسئولیت محدود برعکس سهامی خاص نیازی نیست 35 درصد سرمایه در حساب بانک بلوکه شود و 65 درصد در تعهد سهامداران می باشد .
  • هیئت مدیره در شرکت های سهامی خاص باید سهام داشته باشد و این در حالی است که در شرکت های مسئولیت محدود هیئت مدیره می تواند از شرکاء و یا خارج از شرکاء نیز باشد .

نکات کلیدی ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های مسئولیت محدود یک میلیون ریال است .
  • مدت فعالیت در شرکت های مسئولیت محدود به صورت نامحدود است ولی شما می توانید با تغییراتی در اساسنامه برای آن مدت معین کنید .
  • در شرکت های مسئولیت محدود شرکاء به میزان آورده خود مسئول قروض و تعهدات می باشند .

مدارک لازم برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

  • کارت ملی ، شناسنامه تمامی شرکاء و اعضاء هیئت مدیره
  • در صورتی که شرکاء یا اعضاء هیئت مدیره اشخاص حقوقی باشند ارائه روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات هیئت مدیره آنها نیز مورد نیاز است .
  • دو نسخه تقاضا نامه
  • دو نسخه شرکت نامه
  • دو نسخه اساسنامه
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورتجلسه هیئت مدیره
  • ارائه مجوز در صورتی که موضوع فعالیت شرکت جزو موضوعات مجوزی باشد .
  • گواهی سوء پیشینه اعضاء

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

پس از تکمیل مدارک مربوطه و مراجعه به سامانه ثبت شرکتها ، نوع شرکت را انتخاب و با وارد کردن اطلاعات مربوط به شرکت من جمله آدرس ، اطلاعات حق توکیل و اطلاعات هویتی تمامی اعضاء هیئت مدیره و شرکاء در آخر با دریافت اساسنامه پیشنهادی از سامانه این مرحله به اتمام می رسد .

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در این مرحله شما باید منتظر تأیید نام از اداره ثبت باشید که در صورتی که تمامی شرایط مربوط به نام را رعایت کرده باشید و همچنین اطلاعات را بدرستی در سامانه وارد کرده باشید باید منتظر تایید نام باشید .
پس از تایید نام تمامی مدارک مربوطه را به اداره ثبت شرکت ها باید ارسال نمایدد و در آخر منتظر پرداخت در روزنامه و دریافت آگهی باشید .

توجه داشته باشید طی این مراحل نیاز به تجربه و اطلاعات کافی در این زمینه را دارد و بسیاری ممکن است چندین سال بعد از ثبت شرکت متوجه زیان هایی باشند که مربوط به تنظیم اساسنامه و یا حتی در انتخاب نوع شرکت و … می باشد .

مالیات مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود نیز مانند سایر شرکت های به ثبت رسیده که فعالیتی تجاری دارند ملزم به پرداخت مالیات می باشد.
شرکت باید طی سال مالی خود به اداره مالیات سود بدهد که البته مالیات شرکت ها به دو بخش کلی تقسیم می شود .

مالیات ناشی از فعالیت شرکت

این بخش از مالیات شامل هزینه های مستقیم و غیر مستقیم شرکت می باشد و در بر گیرنده اجاره محل و … می باشد و همچنین سود ناشی از فروش کالا ها یا ارائه خدمات را نیز شامل می شود .
توجه داشته باشید که هر یک از افراد با توجه به سهم الشرکه یا آورده در شرکت ملزم به پرداخت مالیات می باشند .

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده مربوط به ارزش و قیمتی که برای کالا ها و یا خدمات شرکت در نظر گرفته اید می باشد .
اظهارنامه مالیاتی باید در چهار ماه ابتدایی سال به اداره مالیات تسلیم گردد چه فعالیت داشته باشد و یا هیچ گونه فعالیتی در شرکت صورت نگرفته باشد شما ملزم به تسلیم اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات مربوطه خواهید بود .

مشاوره ثبتی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و هزینه ثبت آن ، میتوانید با شماره 02188620462 الی 5 تماس حاصل فرمایید و یا فرم استعلام ثبت شرکت  را پر نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل شود.

همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا در اینستاگرام ثبت ونک دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + نه =